lördag 19 januari 2013

Mats.

Mannen på bilden är min klippa just nu! Han ställer upp på mig till 110 %. Han lyssnar och stöttar när jag är ledsen och trött. Han går till jobbet varje dag och kommer hem och fortsätter "jobba". Han diskar, plockar och tar hand om Leo. Han tar Leo på nätterna även på vardagar ibland så jag ska få sova. Han slänger ut mig på kvällarna så jag kan gå på nåt fik, ta en kaffe, läsa en tidning. Han har startat operation "LeohjärtaMats" så att mammagrisen även ska bli en pappagris.
Om jag hade varit mitt vanliga underbara jag så hade jag tyckt att allt detta var självklarheter för en partner/pappa.
Men just nu är det guld värt.
Just nu gör han så jag överlever.
Just nu kunde jag inte va mer kär.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken underbar kärleksförklaring!


Kram Biggi.

Anonym sa...

Blev tårögd när jag läste. Härliga kärleken :) <3
Kramar Anette

Ann-Sofie sa...

Härligt att höra!♥♥ Kämpa på, som jag vet du gör! ♥♥
Snabbare än vi tror kommer vårsolen, snödroppar och allting blir genast lite enklare då. På många sätt hoppas vi på :)
Love you honeybun!! ♥

Anna-Lena sa...

LeohjärtaMats! Obetalbart... underbart!!! <3 ta hand om er så är ni snart över det där svåraste, jobbigaste med att helt överge sig till den där lilla krävande gobiten :) man gör ju det! Även om det är självklart att man gör det så är det ju jobbigt! Och det ska man absolut dela på! Och såååå viktigt för Leo att bli pappagris oxå! Det växer de båda på!!! :) Och bara RING om du vill prata! Jag är proffs på hormonernavänderuppocnerpåhelaminvärld... ;) PUSS <3

Anonym sa...

Blev så rörd när jag läste detta, samtidigt så tacksam att just du fick Mats som tycker det är självklart att vara jämlik. Jag tror tyvärr inte alla pappor tycker det. Snart springer Leo omkring och då kommer han inte orka vara vaken om nätterna hur gärna han än vill. Sköt om er ♥♥♥

mamma sa...

Den förra kommentaren var från mamma ;)

Emma sa...

Tack för alla hejarop peeps!