lördag 7 maj 2011

Ett litet erkännande...

Okej, från och med nu ska jag ge det en ärlig chans. Jag vet att jag hade ett jäkligt bra liv i Vimmerby men det är dags att släppa det nu. Jag måste ge Stockholm en chans annars kommer jag förlora det bästa som någonsin hänt mig. Jag ska ta kontroll över mitt liv och inte låta andra styra det åt mig. Ni får gärna hjälpa till och peppa på så gott det går, för vad än vissa tror så vill jag inte flytta tillbaka till Vby. Jag vill ha mitt liv här tillsammans med den finaste. Vi förtjänar båda att få må bra tillsammans och få må bra här.

Älskar dig mer än nåt annat!

6 kommentarer:

mamma sa...

Jag vet minsann att du inte vill flytta tillbaka och önskar dig/er stort lycka till med ert Stockholmsliv.

Anonym sa...

Jag vet inte om det är till någon hjälp men jag var precis i samma situation som du, jag ringde hem till mamma och grät för jag ångrade SÅ att jag hade flyttat till Norrköping, jag ville ju bo i Vimmerby och FAN ta karlsloken som inte ville bo där MEN när jag hade bott in mig, hittat rutiner, fått jobb, nya vänner och som du skriver bestämt mig för att stanna har det bara gått åt rätt håll. Jag brukar säga nu att OM (vilket inte kommer hända) vi inte skulle fortsätta att leva tillsammans av någon anledning kommer jag inte flytta härifrån, här är mitt liv nu och jag trivs kanon, jag är mer obekväm i Vimmerby nu än här. Så det din gamle moster försöker säga är att ge inte upp när du äntligen träffat rätt :) det ger sig med tiden hoppas jag men som sagt det tar faktiskt ganska lång tid att bo och leva in sig i nytt liv.
Håller en tumme och hopppas du snart känner dig hemma i den stora staden!
Kramar Anette
ps. Hälsa Mats!

Ann-Sofie sa...

Klart vi peppar, vill att du ska trivas toppen i Stockholm, men allt ligger inte bara i dina händer vännen, it takes two to tango ;D Men eftersom man ser vida väg att ni är a match made in heaven så är det ju bara att kämpa på men låta allt ta sin gilla gång, rom byggdes ju inte på en dag :)) Men oj, nu måste jag sluta överrösa dig med så mycket kloka råd ;D

LOVE ♥

LOVE YOU

Anna-Lena sa...

Men jag håller med lite att det ligger i dina händer! Inte att du ska acceptera vad som men att se till att du får det du förtjänar!!! Och DU förtjänar det bästa! Och NU är det Mats och Sthlm... :D Heja på! Det är skitjobbigt att bo sig in... det tog mig lååång tid MEN ÅH! vad det var värt det!!! :D Hejar på med hela mig!!! Längtar efter besök och att få komma på ett! <3 Kramar

Jessica sa...

Jag ville bara skriva ett litet hej, för så klart så är jag ju här inne och läser lite oxå :)
Det går ju inte att missa den tredje systerns blogg när jag är så fäst vid de andra två *ler stort och hoppas det är ok*

Jag håller tummarna för att allt ska ordna sig till det bästa för dig Emma!!

//Jessica

Emma sa...

Åh, tack alla fina för era kommentarer! Extra kul att du Jessica hittat hit också :) Jag/vi kämpar på och har haft en underbar helg (undantag fredag) KRAM