måndag 2 maj 2011

Jobbigt...

Idag är allt bara jobbigt! Är hemma med värk i kroppen. Vaknade med en kropp som känns som den är cirka 150 kg tung. Axlarna värker och mina käkleder värker.  Gick upp, duschade och kände ganska snart att jag inte skulle komma iväg. Men eftersom jag får så jäkla dåligt samvete över att vara hemma, vilket är ganska ologiskt egentligen, så ville jag ha nån som sa " Klart du ska va hemma Emma, jag ser ju hur du kämpar varje dag och du  borde vara hemma idag". Nu blev det inte riktigt så. Jag vet att han försöker och hans tanke var god men det blir så fel ibland. Jag önskar ingen detta men ibland kan jag önska att ni bara för en minut fick känna min kropp, hur det egentligen känns när jag säger att jag har ont. Det är ju inte så att det gör lite ont som träningsvärk eller skoskav. Nehej, slut på klagandet för denna gång! Behövde bara få gnälla av mig lite :)

P.S De 6 goa sambokilona jag lagt på mig har blivit 4.

8 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Det finns bara ett enda svar när man vaknar en morgon som du- stanna hemma!! Det är ju inte så att du svingar dig i takkronan eller dansar i lägenheten och tjoar ja e hemma från jobbet, jag e hemma från jobbet!!!
Du är sjuk, och du om någon känner din kropp utan och innan, låt inte någon trampa ner på dig vännen, det är ditt liv värt alldeles för mycket för ♥

Hoppas du får må bättre snart igen!
STOR KRAM från storasyster!

Anonym sa...

Men då, lilla gumman! Hoppas att det har blivit lite bättre nu. Kramar om lite.

Biggi.

mamma sa...

Å lilla gumman. Du kunde ha ringt mig. Var hemma på morgonen,har jobbat kväll. Hoppas det har blivit bättre nu. Kram och puss till världens goaste tjej.

Anonym sa...

<3 <3 <3
kramar Anette

Anna-Lena sa...

Håller med Annso... det är hans problem om han inte fattar, inte ditt! Inte ta åt dig av något som någon som INTE har ont av något säger, vem det än må vara , utan känn efter själv och hör på kroppen! DU har ju haft ont så länge att det vet du! Har absolut inte uppfattningen av att du har varit hemma spec mkt överhuvudtaget genom åren så det ska du iaf inte tänka på!!!.. STYRKEKRAMAR!..

Anna-Lena sa...

Och PS!!! Det är absolut inte meningen att låta som jag är ARG på ngn häralltså... Förstår sååå att det är svårt att jänka ihop sig i ett nytt samboliv!!! Tycker om han klanten din!.. ;D sen är ju mannfolk mannfolk som vi säger här i Norget!!!... ;D MEN viktigt att stå på sitt oxå! :) Kramar

Emma sa...

Goa storasyster! Det förstår både han och jag. Ni är så goa som tar hand om mig. Han är världens bästa men har svårt med sjukdomen. "Du ser ju så pigg och fin ut" som han säger. Han börjar dock lära sig hur jag behöver stöttas. Tack syster, älskar dig!

Anna-Lena sa...

Du ÄR! ju fin så det stämmer ju!!! ;D hehe... älskar tillbaka, det är därför vi måste ta hand om dig liiite <3