söndag 1 maj 2011

Valborg

Valborg kom med en efterlängtad helg, börjar bli riktigt sliten ( börjar o börjar) men jag har nog aldrig sett fram emot semester så mycket som i år. Sex veckor kvar :). Vi startade allafall helgen med att åka till Ikea och köpa på oss lite grejer till balkongen. Trall, blommor och lite filtar, ska försöka höja mysfaktorn lite.


Köpte även nya påslakan till sovrummet





Projekt på gång...



Valborgsmässoafton började med att vi åkte till Kungsträdgården. Där var det en japansk festival i ära till de japanska körsbärsträden som står i Kungsan och blommar just nu. De blommade ut i onsdags och kommer snart vara överblommade, de hade  redan börjat tappa blad. När det blåste i såg det ut som det snöade blommor. Det var en mycket behaglig och vacker känsla som infann såg få valborgsmässoaftons förmiddag. Kvällen tillbringade vi hos ett par kompisar till Mats, Henke och Jessica. Vi grillade och hade det trevligt.









Idag har Mats gått i 1:a maj tåg. Jag följde han till Plattan för att kolla på folk. Åkte dock hem ganska snart igen, det var alldeles för kallt och kyligt för min smak.









En dagens outfit bara till AnnaLena! Puss






3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Snygging!!! ♥

mamma sa...

Vilka underbara påslakan ni köpt.
De japanska körsbärsträden var så vackra, det måste vi nog försöka pricka in nån gång.
Här har det också varit svinkallt idag. Jag har ju jobbat så jag har fått vara inomhus.
Det var en riktig snygging på sista kortet. Kram

Anna-Lena sa...

Hi hi tusen tusen tack!!! snygglobygglo... ;D <3