Sista bilden skrämmer slag på Mats! Hehe!
söndag 30 juni 2013
Lite pics iallafall...
Har väl inget att skriva egentligen fast det har hänt en del. Vi har firat midsommar, mor o far har varit här och vi var på Skansen. Är så nederligt dålig på att komma ihåg att ta kort men en liten Leokavalkad tackar ju ingen nej till!?!
lördag 15 juni 2013
torsdag 13 juni 2013
Insomnia
Killen har sovit (extra) dåligt några nätter nu. Han korvar runt, gråter i sömnen, sätter sig upp i sömnen och ligger gärna så nära mig det bara går. Det börjar ta på krafterna och jag har svårt att vara mitt vanliga sprudlande (eehh) jag! Inatt när jag för femtieelfte gången vaknade av Leos nattliga äventyr så höll jag på att bryta ihop och var på väg att börja gråta. I samma ögonblick som tårarna kom, kom även en liten hand och smekte mig på armen. Han smekte mig några gånger och placerade sen hans hand i min. På ett ögonblick så försvann tårarna och kraften kom sakta tillbaka till mig. Tänk vad läkande en liten knubbig hand kan vara...
tisdag 28 maj 2013
Bakom the instamoment
Den här bilden lade jag upp på Instagram idag med texten Love Life till. Och det stämmer ju. Att jag älskar mitt liv. Men det är ju inte bara rosor att sitta ute på en filt med en ettåring. För det första så sitter han ju inte på filten utan är överallt där filten inte är. I gräset, i fågelskiten, i fikat, you name it! För det andra vet ni som känner mig väl att jag inte är en outdoorperson direkt utan jag är fullt upptagen med att hålla koll så att inget kryper på mig. Dagens utflykt innehöll dessutom tre attacker från feta änder (Leo tokskratta när jag hysteriskt försökte vifta bort dem med vår filt), en solhatt som ständigt blåste av och en unge som satte en för stor äppelbit i halsen och höll på att kvävas ihjäl! Här nånstans gav jag upp och packade ihop oss och gick hem. Ja, livet är sannerligen idylliskt!
fredag 24 maj 2013
Love my life!
Älskar verkligen mitt liv! Idag, vid lunch, satt jag och kollade på Leo som väldigt koncentrerat försökte komma på hur många majskorn han kunde trycka in mellan stolen och stolsdynan. Det blev en del. Vi satt nog där en halvtimme. Han plockade och jag tittade. Underbart när man tillåter sig att stanna upp och bara njuta av det lilla.
tisdag 21 maj 2013
Leo 1 år.
Har haft ett par underbara veckor i samband med Leos födelsedag. Vi firade helgen innan själva bemärkelsedagen och familj och några vänner var här. Älskar verkligen att familjen ställer upp och åker alla dessa mil, och tar in på hotell och vill vara med och fira plutten! I gengäld fick de ju visserligen se världens finaste ettåring vägra äta tårta :)) Däremot mumsade han i sig en kaka. Det var tre härliga dagar som familjen var här och sen åkte jag och Leo ner till Vby. Det var härligt att träffa vänner och umgås med Humle men borta bra hemma bäst! Helgen i Vby avslutades med bröllop.Mats fina kusin Towe gifte sig med sin Niclas. Fint par, fina tal och en gravid brud! Så vacker! Nu är det dock skönt att vara tillbaka i gamla rutiner (och det behövs säger vågen). För mycket fika, för några promenader.
söndag 5 maj 2013
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

































