söndag 15 juli 2012

2 månader



















För två månader sedan kom världens finaste lilla kille till oss. Han kom 10 dagar innan utsatt datum och när vi kom till BB tog det 45 minuter så var han ute.Underbara unge, han längtade till oss lika mycket som vi längtade efter honom! Känslan som först kom över mig var ett lugn, och den känslan har stannat kvar. Jag känner mig så lugn och harmonisk till livet! En härlig känsla. Älskar mina killar så himla mycket och jag uppskattar verkligen varje dag med min alldeles egna lilla familj!




Älskade unge!!





Med det sagt...så är det trots allt två månader sedan och jag känner nu att jag vill få bort mina kilon som jag lagt på mig. Det är inte bara gravkilon utan hade lagt på mig några härliga sambokilon också. Ni som känner mig vet att jag har ett komplicerat förhållande till min kropp (ett resultat av flera års övervikt). Även om jag känner mig fantastiskt vacker just nu (tack Leo) så vill jag fortsätta känna mig så. Så idag börjar jag tänka på vad jag stoppar i mig och framför allt så ska jag bli mer aktiv!! Det är väl där skon klämmer, behöver röra på mig nu när kroppen hänger lite varstans. (Fick en bild av att min kropp hänger på olika ställen häromkring men ni förstod vad jag menade). Tänkte ni skulle få vara med på resan och följa min vikt (som då förhoppningsvis går neråt, hehe). Kommer även rapportera min motion så ofta jag kan (orkar kanske inte blogga så frekvent). Kan behöva sätta saker i pränt, ut i cyberspace, för att kunna fullfölja...behöver den pressen som det ger mig.

 Men hejarop till mig, nu ska jag ta med mig sonen på en prommis runt Liljeholmen (6km).

Kram på er!!   


Vår förlovning! 10 kg lättare och tränade 4-5 dagar i veckan!







3 kommentarer:

mamma sa...

Tänk vad fort 2 mån går,. Lycka till med "viktraset", det klarar du som är så envis ♥

Anonym sa...

Du skriver så himla bra :) Du är världens bästa mamma och underbaraste flickvän. Godnatt

Anna-Lena sa...

Sötnötar... Du skriver så bra... ;-) heja, heja från mig, vet du klarar det lätt... Som mamma säger... Du är eeeenvis... ;-) puss & kram, från soooooliga Grekland