onsdag 5 september 2012

Börjas i tid..

Ja, det gäller ju att planera och leva sparsamt när man är föräldraledig. Därför har jag redan börjat tänka på julen och julklappar...



Så idag har jag och Leo hämtat ut ett paket som innehåller en julklapp...till nån av er ;)) Jag har redan köpt en julklapp sen innan så "two down a hundred to go..."



                            

Vi har även hunnit med att mysa såklart!!




tisdag 4 september 2012

Stark mamma!

Idag tog jag på mig träningskläderna och la Leo i vagnen och begav mig till Friskis och Svettis i Hornstull. 30 förväntansfulla och lite nervösa (hur ska min bebis uppföra sig??) mammor tränade Core så svetten lackade! Det var en sån jäkla skön stämning på passet. Några fick sluta träna för att trösta och vyssja sina bebisar, några fick sätta sig och amma och några fick göra övningarna med bebisarna i famnen.

Leo var väldigt kinkig när vi kom in i lokalen och ville inte ligga på sin filt men så fort musiken satte igång tystnade och låg som ett litet ljus. Han låg och kikade på alla tränande mammor. Perfekt ställe för Leo, han gillar när det är mycket folk omkring, han är nyfiken och han älskar musik!! Första halvtimmen låg han och kikade på alla armar och ben som sprattlade och sen somna han! Hahaha, skön kille!




Det var ett bra pass, lagom ansträngande och många övningar för magen!


Jag fick mig en rejäl genomkörare efter ett år av ingen träning alls men nu jäklar ska jag bli en hot mama! Och stark! Så jag orkar bära min plutt:)


söndag 2 september 2012

Måndag

Ny vecka, nya möjligheter...

Jag vet, lite välan positivt för att vara jag eller hur? :)

Nej, men jag ska försöka tänka lite så i fortsättningen, försöka mig på en lite positivare attityd. Ingen mår ju bra av att gå omkring och må dåligt ;) och eftersom jag mår väääldigt dåligt fysiskt nu så måste jag försöka med ett positivt psyke! Jag ska vara lite snällare mot mig själv och klappa mig själv på axeln när jag har promenerat 3 km istället för att sura för att jag inte fixade 6...Jag har så jäkla lätt för att jämföra mig med andra friska människor och det är ju urdumt för då kan jag ju liksom inte vinna. Jag ska försöka vara stolt och glad för det jag åstadkommer istället för att fokusera på det jag inte klarar just nu. Men när jag får min medicin igen, då jäklar :)

Veckans mål:

Fortsätta med Viktklubb (-1.2 so far)

Byta in presentkort mot ett träningskort på Friskis

Träna minst två pass


Nöjer mig så...lättare att lyckas då!!

Vi avslutade helgen med att kolla lite film.



Snövit var bra tyckte jag, Mats somnade, men jag kunde mest tänka på hur huvudrollsinnehavaren hade  en affär med regissören...





Sen såg vi den här otäckingen, jag blundade dock mest hela tiden. Woman in Black hette den och är "Harry Potters" senaste film. Se den inte om du vill ligga vaken med ett rusande hjärta och med panik i blicken leta otäcka skuggor hela natten...


Ha en fin vecka!!





Kräftskiva...typ




Jag hade en busy lördag. Vi skulle ha kräftskiva på kvällen och jag hade bestämt mig för ett riktigt buffebord. Jag älskar verkligen att fixa i köket men det tar ju sin lilla stund.





Vi bjöd på kräftor och räkor och jag bakade västerbottenpaj, minikantarellpajer och minipizzor. Jag gjorde även en god pastasallad med pesto och vi hade vitlöksbröd, majskolvar och korv med bröd. Med andra ord...det fanns nåt för alla smaker.


  
                       
   


Gästerna anlände och maten såg fantastisk ut...

då låg jag här...




Jag klagar absolut inte, äskar att mysa med min Leo!



onsdag 22 augusti 2012

Tisdag...

Hur gick det med mina mål igår tisdag?




* Halvtimmespromenad innan frukost varje dag NOPE
* Promenad med Leo en gång till per dag. Check
* Egenpromme när tillfälle ges. Nope, men däremot ZUMBA :)
* Inget socker Check
* Inga kolhydrater Nope
* Läsa ut min bok. Håller på

Kommer ställa lite mindre krav på mina mål nästa vecka. Det är ju faktiskt viktigt att lyckas!!

Kram

tisdag 21 augusti 2012

Zumba

Helt plötsligt känns livet lite enklare, kroppen lite lättare och lederna mindre stela.

Jag har zumbat ikväll. Och inte bara det. Jag har zumbat med Annsofie ikväll.

måndag 20 augusti 2012

Mål...


Orkar inte fixa senaste inlägget. Grejen var att jag hade fixat en massa bara för att vara fast i sovrummet med lillkillen medan filmen rullade i vardagsrummet. Men som sagt, jag klagar inte! Underbara unge!


Ska börja med veckomål som jag ska försöka beta av. Har ju gått sådär med viktminskningen. Däremot har det gått bra med viktökningen. Hehe. Har så jäkla reumaont nu och har såå svårt att inte tycka synd om mig själv och bara äta praliner! Tänkte att veckomål (realistiska) kunde vara ett bra hjälpmedel.

Veckans mål:
* Halvtimmespromenad innan frukost varje dag
* Promenad med Leo en gång till per dag.
* Egenpromme när tillfälle ges.
* Inget socker
* Inga kolhydrater
* Läsa ut min bok.

Började dagen bra med en promme innan frukost. Nån mer promenad blev det inte idag på grund av åska och regn. Kunde väl smitit ut mellan skurarna men det är bra svårt att motivera sig när man mår så dåligt i kroppen som jag gör nu. Men det är bara att hänga i tills Leo accepterar flaskan, vilket han INTE gör nu ;)
Har inte ätit nåt ocker men däremot onödiga kolhydrater...
Nåja, nya tag imorgon!

Kram alla!