torsdag 13 september 2012

Pros and cons

Operation  Hot Mama fortsätter!


Hemkommen från zumban till ett sovande
barn. Heja pappa Mats!!

Är så jäkla lycklig att jag hittat ett zumbapass som kickar ass!! Så jäkla roliga steg, bra musik och en oerhört gullig och entusiasmerande (whaaat) instruktör! 

Älskar känslan när musiken sätter igång och håren på kroppen ställer sig lite. Älskar när man hamnar i ett flow där musiken pumpar och fötterna liksom går av sig själv. Älskar också att jag redan längtar till nästa torsdag!

Tycker mindre om att kroppen inte hänger med, att högerarmen knappt går att lyfta och att höften protesterar efter halva passet. Jag som kan svinga den annars kan jag säga!! Blir lite sur att jag inte kan visa hur jäkla grym jag egentligen är på zumba ;) Men med medicin i kroppen, då ni!! Leo vägrar ju ta flaskan men idag har vi ätit lite gröt och det gillade han!

Har varit ute och gått mycket i veckan, vilket väder vi har haft!


Hur fint bor inte vi? Vy 5 min hemifrån




Rådjur mitt i stan, läckert!



Har haft en riktigt bra vecka, matmässigt. Varit sugen som fan på godis och kakor men lyckats stå emot. Nu kommer eldprovet, helgen!! Har så jäkla svårt att INTE äta fett och socker under helgen (fre-sön). Det är som om ett alarm sätter igång på fredagmorgon (sockeralarm) som inte stängs av förrän söndag. Men den här helgen har jag gett mig den på att fixa! 

Wish me luck! Ni får en uppdatering söndag kväll! Puss på er!


måndag 10 september 2012

Veckans mål


Förra veckans mål var:



Byta in presentkort mot ett träningskort på Friskis Check på den!

Träna minst två pass Check på den!


Fortsätta med Viktklubb (-1,2 so far) Typ check på den...Veckan började bra mån-tors, sen falerade jag helt! Har dock gått ner 0,5 kg men är inte nöjd med hur jag avslutade veckan. Men istället för att gräma mig över det så ska jag ta den känslan och tagga igång på den den här veckan!!

Veckans mål:

Träna 3 pass
Följa Viktklubb,kan "fuska" på lördag
Fortsatt inget socker, går in på vecka tre med ett återfall, inga sådana den här veckan dock!


Ha en skön vecka!


Det ska vi ha!

onsdag 5 september 2012

Sommar 2012



En bildkavalkad av vår sommar som tack vare lillfisen har gjort den till den bästa sommaren ever!!

Vi har njutit av området där vi bor...

och käkat en jäkla massa god mat!






Mats har druckit öl och jag har druckit vatten...


Vi har myst med familjen











Vi har gjort små utflykter...

Bla. till Gripsholms slott






Vi åkte till Vadstena och bodde på hotell...


där vi sov såå gott!!

och kollade in slottet






och så hängde vi vid klostret




Vi kollade in kärleksfesten Pride

vilket var helt underbart

Vilken stämning!!



Vi tog färjan till Fjäderholmarna








En härlig sommar hade vi!!


















Börjas i tid..

Ja, det gäller ju att planera och leva sparsamt när man är föräldraledig. Därför har jag redan börjat tänka på julen och julklappar...



Så idag har jag och Leo hämtat ut ett paket som innehåller en julklapp...till nån av er ;)) Jag har redan köpt en julklapp sen innan så "two down a hundred to go..."



                            

Vi har även hunnit med att mysa såklart!!




tisdag 4 september 2012

Stark mamma!

Idag tog jag på mig träningskläderna och la Leo i vagnen och begav mig till Friskis och Svettis i Hornstull. 30 förväntansfulla och lite nervösa (hur ska min bebis uppföra sig??) mammor tränade Core så svetten lackade! Det var en sån jäkla skön stämning på passet. Några fick sluta träna för att trösta och vyssja sina bebisar, några fick sätta sig och amma och några fick göra övningarna med bebisarna i famnen.

Leo var väldigt kinkig när vi kom in i lokalen och ville inte ligga på sin filt men så fort musiken satte igång tystnade och låg som ett litet ljus. Han låg och kikade på alla tränande mammor. Perfekt ställe för Leo, han gillar när det är mycket folk omkring, han är nyfiken och han älskar musik!! Första halvtimmen låg han och kikade på alla armar och ben som sprattlade och sen somna han! Hahaha, skön kille!




Det var ett bra pass, lagom ansträngande och många övningar för magen!


Jag fick mig en rejäl genomkörare efter ett år av ingen träning alls men nu jäklar ska jag bli en hot mama! Och stark! Så jag orkar bära min plutt:)


söndag 2 september 2012

Måndag

Ny vecka, nya möjligheter...

Jag vet, lite välan positivt för att vara jag eller hur? :)

Nej, men jag ska försöka tänka lite så i fortsättningen, försöka mig på en lite positivare attityd. Ingen mår ju bra av att gå omkring och må dåligt ;) och eftersom jag mår väääldigt dåligt fysiskt nu så måste jag försöka med ett positivt psyke! Jag ska vara lite snällare mot mig själv och klappa mig själv på axeln när jag har promenerat 3 km istället för att sura för att jag inte fixade 6...Jag har så jäkla lätt för att jämföra mig med andra friska människor och det är ju urdumt för då kan jag ju liksom inte vinna. Jag ska försöka vara stolt och glad för det jag åstadkommer istället för att fokusera på det jag inte klarar just nu. Men när jag får min medicin igen, då jäklar :)

Veckans mål:

Fortsätta med Viktklubb (-1.2 so far)

Byta in presentkort mot ett träningskort på Friskis

Träna minst två pass


Nöjer mig så...lättare att lyckas då!!

Vi avslutade helgen med att kolla lite film.



Snövit var bra tyckte jag, Mats somnade, men jag kunde mest tänka på hur huvudrollsinnehavaren hade  en affär med regissören...





Sen såg vi den här otäckingen, jag blundade dock mest hela tiden. Woman in Black hette den och är "Harry Potters" senaste film. Se den inte om du vill ligga vaken med ett rusande hjärta och med panik i blicken leta otäcka skuggor hela natten...


Ha en fin vecka!!





Kräftskiva...typ




Jag hade en busy lördag. Vi skulle ha kräftskiva på kvällen och jag hade bestämt mig för ett riktigt buffebord. Jag älskar verkligen att fixa i köket men det tar ju sin lilla stund.





Vi bjöd på kräftor och räkor och jag bakade västerbottenpaj, minikantarellpajer och minipizzor. Jag gjorde även en god pastasallad med pesto och vi hade vitlöksbröd, majskolvar och korv med bröd. Med andra ord...det fanns nåt för alla smaker.


  
                       
   


Gästerna anlände och maten såg fantastisk ut...

då låg jag här...




Jag klagar absolut inte, äskar att mysa med min Leo!