torsdag 13 september 2012

Pros and cons

Operation  Hot Mama fortsätter!


Hemkommen från zumban till ett sovande
barn. Heja pappa Mats!!

Är så jäkla lycklig att jag hittat ett zumbapass som kickar ass!! Så jäkla roliga steg, bra musik och en oerhört gullig och entusiasmerande (whaaat) instruktör! 

Älskar känslan när musiken sätter igång och håren på kroppen ställer sig lite. Älskar när man hamnar i ett flow där musiken pumpar och fötterna liksom går av sig själv. Älskar också att jag redan längtar till nästa torsdag!

Tycker mindre om att kroppen inte hänger med, att högerarmen knappt går att lyfta och att höften protesterar efter halva passet. Jag som kan svinga den annars kan jag säga!! Blir lite sur att jag inte kan visa hur jäkla grym jag egentligen är på zumba ;) Men med medicin i kroppen, då ni!! Leo vägrar ju ta flaskan men idag har vi ätit lite gröt och det gillade han!

Har varit ute och gått mycket i veckan, vilket väder vi har haft!


Hur fint bor inte vi? Vy 5 min hemifrån




Rådjur mitt i stan, läckert!



Har haft en riktigt bra vecka, matmässigt. Varit sugen som fan på godis och kakor men lyckats stå emot. Nu kommer eldprovet, helgen!! Har så jäkla svårt att INTE äta fett och socker under helgen (fre-sön). Det är som om ett alarm sätter igång på fredagmorgon (sockeralarm) som inte stängs av förrän söndag. Men den här helgen har jag gett mig den på att fixa! 

Wish me luck! Ni får en uppdatering söndag kväll! Puss på er!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Men tjena snygging!!! Just sayin!!!
Vad fint det blivit här på sidan med :))
Så härligt att vi båda kommit igång men Zumban och förstår precis vad du menar med känslan, Zumba is da shit :)))

Tycker gott att du med din fina kropp kan unna dig nåt litet fett och gott på en helg! Det dör du inte av ;D

Själv får jag zippa på lite vatten, med sugrör ;)

Love you, ha en jättefin fredag!
♥♥♥
Annso

Emma sa...

Tack systra mi för komplimanger både till mig och min blogg! Men när man kollar bloggen på mobilen så ser man inte min "framsidebild". Vet du om man kan fixa det?? Puss

mamma sa...

Du klarar säkert helgen galant, även om jag håller med Annso, att du gott kan unna dig nåt på helgen.

Anonym sa...

Nä det tror jag är så, jag ser inte heller min framsida på mobilen ://

Emma sa...

Fast jag ser din framsida på min mobil ;)

Anonym sa...

Aha..., nä då fattar jag nog inte.. ://