onsdag 19 september 2012

Tur han är så söt...

Det är en trött, liten mamma som skriver till er idag. Känner mig otillräcklig som mor och har gråtit till och från hela dagen. Min kropp är tung som en lokmaskin och allt känns sååå jobbigt! Vill vara en pigg och glad mamma som liksom hoppar ur sängen och orkar gå hur långt som helst med barnvagnen. Nu orkar jag typ 3-4 km och då får jag ändå kämpa på mot slutet. Leo sover inte heller! Eller det gör han väl men han vaknar typ varje halvtimme. Han har tom börjat tulla på sitt förta sovpass som innan var fyra timmar, sedan blev det två och nu är det allt mellan 30 min och två timmar. Det börjar ta på mamman och hon är trött...

En ovanlig syn nuförtiden...

Och till råga på allt så får jag inte äta godsaker!!! Buhuhuuuu!!!

4 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Försök få han att somna senare än innan!.. Kanske han bara ska sova en timma på fm och en på em och så natt... håll honom vaken med lite kuliga aktiviteter, mamma som sjunger är ju jättekul!!!, liite längre än valigt och sen väck han!?.. när DU sovit i 45 min ;) och om du är såååå trött måste pappa ta en natt! I helgen kan du ju få sova lite extra! Är mamma glad är hela familje glad är mitt motto!.. ;) Tårar kan ju oxå vara lite babyblues! Inte så allvarligt som jag hade men lite tårar runt tre, fyra månader är vanligt alltså!!! Och DU! HUR DUKTIG är inte du som INTE tyr dig till godsaker! Heja, heja!.. <3

Emma sa...

Tack sötfia! Problemet med nätterna är ju att han vill ha tutten men Mats tar med han upp när han gör sig iordning för jobb så då får jag en timmes sömn. Jag tycker inte han sover nåt på dagarna direkt heller men får kolla över det...Jag är ju superkänslig nu och känslorna sitter utanpå! Kram goa storasyster!!

mamma sa...

♥ Styrkekramar i massor till dig från mig ♥

Anonym sa...

Åååå jag önskar jag hade nån hjälp att komma med.., vet inget om icke sovande barn, men lider med dig, jag blir också känslig och gråtmild om jag inte får sova, och då har jag ingen baby att ta hand om..!! Önskar så jag kunde vara hos dig och leka med Leo så du fick sova!!
Hang in there ♥♥♥
Annso